/Files/images/профорієнтація.jpg

Пам’ятка у виборі професії


Пам’ятка у виборі професії «Основні помилки під час вибору професії»

  1. Престижність професії. Деякі важливі для суспільства професії вважаються непристойними (наприклад, двірник). Економіст чи соціолог є не більш корисними для суспільства, аніж слюсар чи електрик. Не варто бути володарем модної, але «не своєї» професії. Треба орієнтуватися на улюблену справу.
  2. Вибір професії під впливом товариша Вашої дитини. Професії ми обираємо за своїм смаком, так само, як взуття чи їжу. Тому, порівнюючи дітей з їх з друзями, вчіть не наслідувати їх сліпо.
  3. Наслідування професії кумирів. Треба враховувати особливості певного виду діяльності, а не вибирати професію тільки тому, що подобається або не подобається людина, яка займається цим видом діяльності.
  4. Захоплення зовнішнім або частковим аспектом професії. За легкістю, з якою актор виконує роль на сцені, стоїть копітка буденна праця. А бажання носити білий халат лікаря передбачає величезну відповідальність за життя людини.
  5. Ототожнення навчального предмета з професією. Є такі предмет, як іноземна мова. А професій, де потрібні ці знання, багато: перекладач, екскурсовод, менеджер готелю. Тому під час вибору професії треба це враховувати.
  6. Застарілі уявлення про характер праці. Це особливо стосується робітничих професій. Нині в цю галузь широко впроваджують комп’ютерні технології, що полегшує фізичні навантаження.
  7. Невміння і небажання розбиратися в особистісних якостей. У цьому допоможуть знання себе, своїх інтересів, захоплень, здібностей, можливостей.
  8. Недооцінювання фізичних особливостей під час вибору професії. Існують професії, які можуть бути протипоказані людині через стан здоров’я.
  9. Незнання правил й алгоритму правил вибору професії. Коли ми розв’язуємо задачу, то у нас є порядок дій. Так само з вибором професії (перелік здібностей, можливостей дитини, перелік професій і так далі).
  10. Ставлення до вибору професії як до сталої величини. У будь-якій сфері діяльності відбувається зміна занять, посад у міру кваліфікацій людини. При цьому найбільшого успіху досягають ті, хто успішно пройшов початкові щаблі. Щороку з’являються нові професії, тому орієнтуйте одразу дитину на те, щоб вона була готова підвищувати кваліфікацію чи освоювати суміжні професії.

Джерело: Психолог // № 23-24 (575-576) грудень 2015

/Files/images/професія.jpg

Орієнтовний алгоритм професійного самовизначення


  1. Визначити кілька професій, що подобаються Вашій дитині, до яких є потяг, можливості успішного її освоєння та подальшого працевлаштування.
  2. Знайти якнайбільше інформації про ці професії, познайомитися з людьми, які їх представляють
  3. Вислухати думки учителів, друзів та проаналізувати їх.
  4. Скласти список, разом з Вашою дитиною, суттєвих можливостей, вимог професії (можливість поїздок за кордон, неповний робочий день, необов’язковість присутність в офісі чи робота в дома тощо) та проаналізувати його щодо мети, очікувань, мрій.
  5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професії.
  6. Проаналізувати особливості інтересів, здібностей, темпераменту, особливостей пам’яті, уваги, спілкування Вашої дитини тощо.
  7. «Приміряти» кожну з професій. Порівняти зважити всі плюси та мінуси.
  8. Відслідкувати в якому навчальному закладі країни Ваша дитина зможе отримати даний фах.
  9. Визначити навчальні предмети з яких слід здавати ЗНО чи ДПА під час вступу на потрібен факультет.
  10. Зробити вибір.
  11. Упевнено йти до мети.

Джерело:Психолог // № 23-24 (575-576) грудень 2015

Кiлькiсть переглядiв: 136

Коментарi